online-kassza.hu Pénztárgép NAV kapcsolattal

50.000 forint támogatás pénztárgépenként

A kormány bejelentése alapján, az arra jogosult vállalkozások ötvenezer forint állami támogatást igényelhetnek pénztárgépenként.

A korábban már bejelentett kormányrendelet alapján, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) online rendszereihez összekötött pénztárgépek célja, egyrészt a feketegazdaság visszaszorítása másrészt a tisztességes vállalkozások védelme.

Mint arról már az előzőekben beszámoltunk, a kapcsolat technikai feltételeinek kidolgozása több időt igényel, emiatt a határidőket többször módosították, sőt még lehet további késedelem, ami befolyásolhatja az idei költségvetés erre eső 95 milliárdos bevételét.

Ehhez a vállalkozások meglévő pénztárgépek cseréjére vagy azok online kapcsolattal való átalakítására lesz szükségük, amely a kormány gépenként 50.000 forint támogatást nyújt a vállalkozások számára.

Az említett vállalkozások száma elérheti a 180 ezret, akik lehetnek egyéni vállalkozók, eva vagy társasági adózók is. A nemzetgazsági miniszter kiemelte, hogy ezen vállalkozások éves árbevétele nem érheti el az 500 millió forintot, ill. nem rendelkezhetnek adótartozással sem csődeljárás, vagy felszámolás alá sem eshetnek. Kiegészítette azzal is, hogy nem alkalmazhatnak fekete munkást.

A döntés része volt az is, hogy maximálisan 5 pénztárgép cseréjét vagy átalakítását kompenzálja a kormány vállalkozásonként.

Mi az igénylés menete?

Varga Mihály elmondta: az igényléshez a vállalkozó kitölt egy adatlapot, amelyben a pénztárgép cseréjét jelzi a NAV felé, és ehhez igényli a támogatást. Az adatlap vizsgálata után a NAV kibocsát egy igazolást a vállalkozónak, amelyen megjelenik egy kódszám. Ezzel a számozott igazolással a pénztárgépet értékesítő cégnél a vásárlás alkalmával, a támogatással csökkentett árat kell csak kifizetni.

A kereskedő cég fogja valójában lehívni a NAV-tól a támogatás összegét. A NAV leellenőrzi a kódszámot, hogy teljesítették-e a ráeső támogatást és a kereskedőnek átutalja a támogatást. Ezen igényeket 2013. október 31-ig lehet eljuttatni a NAV-hoz és november 15-ig lehet igénybe venni.

Valamikor a nyár folyamán szeretnék az átállást véghez vinni, a pénztárgépek üzembe helyezéséhez a vállakozónak szakszervizhez vagy műszerészhez kell fordulnia, aki átállítja a gépét, illetve regisztrálni kell a NAV központi rendszerében egy online technikai támogatással is.